تقدير از معاونت اجتماعي براي برگزاري جشنواره چادر هاي آسماني

ياريگر و قدر دان دستان مهرباني باشيم که در راستاي نهادينه کردن فرهنگ عميق و ارزشمند عفاف و حجاب فعاليت مي کنند که در حال حاضر اين دست از آستين نيروي انتظامي بيرون آمده است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، در زماني که ما به جامعه پذيري حجاب و عفاف نيازمنديم، دستان مهرباني در مسير فرهنگ سازي اين امر مهم مشغول به کار هستند .

مدتي پيش معاونت فرهنگي اجتماعي ناجا در راستاي الگو سازي و نهادينه کردن مسئله حجاب و عفاف اقدام به برگزاري جشنواره اي به نام چادر هاي آسماني کرد.

در نظر داشته باشيم ؛ خصلت حيا يکي از شعبه هاي عقل شناخته شده است و اين خصلت در انسان او را به سوي حفظ پوشش و عفت دعوت مي کند که اين مهم را در گفتار بزرگان مي توان ديد، در جملاتي فاخر از مولاي پرهيزگاران امير مومنان عليه السلام:

چون حيا و شرم زيباست.

حيا کليد هر خيري است.

عفيف ترين شما با حيا ترين شماست.

اما در جامعه در حال گذار ما که مسير سنت به مدرن را با شتاب بسياري طي مي کند گاه در نتيجه تبليغاتي که از سوي بيگانگان صورت مي گيرد احساس خود ارزشمندي در جامعه به ويژه براي دختران ضعيف مي شود؛ اين جاست که فضاي حاکم بر جامعه از سلامت و بهداشت رواني کافي برخوردار نخواهد شد.

بحران هويت بدون شک مهمترين معضل اجتماعي هر جامعه اي مي باشد بنابريان تغيير چشم اندازهاي فرهنگي و سنتي که بيشتر پناهگاه محکمي براي هويت محسوب مي شد نياز به بازنگري دارد؛ بنابراين ضمن قدر داني از معاونت فرهنگي نيروي انتظامي که اقدامي چنين آگاهانه و دلسوزانه در مسير حفظ امنيت ملي فرهنگي و اجتماعي دارد پيشنهاد مي کنم موارد ذيل را در برنامه هاي آتي کاووش کند؛ چرا که بي ترديد امنيت فرهنگي و اجتماعي يکي از عوامل اصلي و اثر گذار بر امنيت ملي خواهد بود.

-نقش مادران در فرهنگ سازي عفاف و حجاب

-چيستي و کيفيت راهبردي حجاب از منظر ائمه عليه السلام

-نقش شهروندان در توسعه عفاف و حجاب در توسعه جامعه

-شيوه معاصر سازي زندگي خود با اهل بيت عصمت و طهارت عليه السلام

-جايگاه تربيت و رشد رفتاري و شناختي درباره حجاب

-نقش خانواده در نظام رفتاري آن درباره حجاب و پوشش

-حجاب و رسانه هاي داخلي و خارجي

-تاثير تبليغات در حجاب و عفاف

-نگاه اجتماعي به بانوان و نقش محوري تبليغات انان بر حجاب

-ديگاه غرب و شرق در باره عفاف و حجاب

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *