جمهوري اسلامي ايران، اجازه ترانزيت موادمخدر به اروپا و ساير کشورها را نمي دهد/ اعلام و آمادگي مرزباني ناجا براي انتقال دانش و مهارت به ترکمنستان

فرمانده مرزباني ناجا در ديدار با سفير و سرکنسول کشور ترکمنستان با اشاره به اينکه کشورمان اجازه ترانزيت مواد مخدر به ساير کشورها و اروپا را نمي دهد ، عنوان داشت: جمهوري اسلامي ايران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، آقاي ” احمد قربان اف” سفير کشور ترکمنستان با حضور در ستاد فرماندهي مرزباني ناجا با سردار “قاسم رضايي ” ديدار و گفتگو کرد .

سردار رضايي در اين ديدار با اشاره به مشترکات ديني و فرهنگي دو کشور، اظهارداشت: ترکمنستان بعد از استقلال پيشرفت هاي خوبي داشته و ما از پيشرفت کشورهاي همسايه خود خرسنديم .

وي با بيان اينکه افزايش تعاملات موجب کاهش آسيب پذيري ها مي شود، براي برگزاري اولين اجلاس مشترک مرزبانان دو کشور در ايران و يا ترکمنستان اعلام آمادگي کرد .

سردار ” رضايي ” با اشاره به تجربيات کشورمان در مقابله با گروه هاي تروريستي و سوداگران مرگ، گفت: ما مي توانيم اين تجربيات را به مرزبانان کشور دوست و همسايه خود “ترکمنستان” منتقل کنيم.

وي ادامه داد: ايران اسلامي در کنار برخورد با ورود مواد مخدر به کشور اجازه ترانزيت اين مواد به ساير کشورها و اروپا را نيز نمي دهد.

فرمانده مرزباني ناجا، کشفيات مواد مخدر در سال گذشته را بيش از 500 تن عنوان و تصريح کرد: ايران با جديت با سوداگران مرگ برخورد مي کند و کشور ما در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است.

ارتباط صميمي ايران و ترکمنستان در دنيا مثال زدني است

” احمد قربان اف ” نيز با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري که کشور ترکمنستان را خويشاوند کشور ايران خوانده بودند ، از روابط حسنه و دوستانه مسئولان کشورمان در قبال ترکمنستان تقدير کرد و گفت: ايران بهترين دوست ترکمنستان و مرز ما با ايران، مرز دوستي است.

وي، سد دوستي را يکي از نشانه هاي سطح بالاي روابط دو کشور دانست و افزود: ارتباط صميمي ايران و ترکمنستان در دنيا مثال زدني است و ما با کمتر کشورهايي در اين سطح روابط ديپلماتيک داريم، هيچ کس نمي تواند در اين روابط دوستانه و عميق خللي ايجاد کند.

سفير ترکمنستان همچنين با تقديم دعوتنامه فرمانده مرزباني اين کشور به سردار “رضايي” براي شرکت در يک مراسم بزرگ و مهم در ترکمنستان، گفت: اين سفر مي تواند فرصت خوبي براي آغاز تعاملات گسترده تر مرزبانان دو کشور باشد، اميدواريم با قبول اين دعوت و حضور در اين مراسم سطح روابط مرزي دو کشور بيش از پيش ارتقا يابد .#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *