ماجراي شهادت مامور کلانتري تهران از زبان يک زورگير/ پليس تصوير خلافکار تهران را منتشر کرد

زورگير سابقه دار، ماجراي شهادت مامور کلانتري 153شهرک وليعصر تهران را بازگو کرد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، ساعت 16 مورخ 27 فرودين ماه امسال، مأموران گشت کلانتري 153 شهرک وليعصر به دو سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 با پلاک مخدوش مظنون و به آنها دستور ايست مي دهند.

با توقف موتورسيکلت، ترک نشين موتورسيکلت به سرعت از موتور پياده و اقدام به فرار مي کند که يکي از مأموران ضمن توقيف موتورسيکلت، راکب آن را دستگير کرد؛ در اين اثنا مامور ديگر پليس به نام گروهبان يکم “محمد رضايي”20 ساله  به تعقيب فرد متواري مي پردازد.

شهادت گروهبان رضايي حين انجام وظيفه:

هنگام تعقيب و گريز، متهم به سمت خيابان آيت الله سعيدي متواري و گروهبان رضايي نيز به تعقيب وي مي پردازد که حين عبور از عرض خيابان، يک دستگاه خودرو سواري پرايد با رانندگي يک خانم به علت بي توجهي به جلو و سرعت زياد با مأمور پليس برخورد کرد که متأسفانه به علت شدت ضربه ناشي از تصادف، گروهبان “محمد رضايي” فوت مي کند.

پرونده در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ:

پا توجه به طرح شکايت هاي مشابه در خصوص انجام سرقت هاي به عنف توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا در محدوده کلانتري شهرک ولي عصر و احتمال ارتکاب اين سرقت ها توسط سرنشينان موتورسيکلت توقيف شده، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 تهران، متهم دستگير شده توسط گشت کلانتري 153 شهرک وليعصر به همراه پرونده مقدماتي با موضوع “سرقت هاي به عنف” در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسايي متهم متواري:

با آغاز تحقيقات، کارآگاهان موفق به شناسايي فرد متواري به نام “مهدي- ح” 22 ساله شدند که با بررسي سوابق مجرمان سابقه دار بلافاصله متهم  به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه زورگيري مورد شناسايي قرار گرفت.

بررسي سوابق مهدي نشان داد که وي طي سال هاي گذشته چندين بار به اتهام زورگيري هاي مقرون به آزار دستگير و روانه زندان شده و آخرين سابقه دستگيري وي نيز به سال 1394 باز مي گردد که در آن پرونده با اخذ رضايت شاکي پرونده و تأمين قرار از زندان آزاد شده است.

دستگيري متهم و اعتراف به دهها فقره زورگيري:

با شناسايي “مهدي – ح” به عنوان متهم متواري، مخفيگاه وي در خيابان زمزم شناسايي و در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد که وي از آنجا متواري شده است.

در ادامه اقدامات اطلاعاتي و تخصصي کارآگاهان، آخرين مخفيگاه “مهدي- ح” در منطقه دهکده المپيک شناسايي و سرانجام در تاريخ يکم شهريورماه سالجاري دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

“مهدي . ح” پس از دستگيري و انتقال به اداره پنجم پليس آگاهي ، صراحتا به دهها فقره زورگيري و سرقت هاي خشن بويژه از کارگران ساختمان هاي نيمه ساز در جنوب و جنوب غرب تهران نظير مناطق شهرک وليعصر ، پاسگاه نعمت آباد ، خيابان زمزم و … اعتراف کرد.

متهم در بازجويي هاي پليسي در خصوص روز فرارش از دست پليس به کارآگاهان گفت: آن روز ( 27 فروردين ماه) براي زدن بنزين به جايگاه سوخت رفته بوديم و قصد داشتيم پس از زدن بنزين اقدام به سرقت کنيم بنابراين يک چاقو همراه خود داشتم و آن را زير لباس خود پنهان کردم.

وي ادامه داد:هنگام خروج از پمپ بنزين، مأموران کلانتري به ما دستور ايست دادند، بنابراين به راننده موتور گفتم که توقف نکند اما ديگر دير شده بود و امکان فرار وجود نداشت؛ از آنجائيکه تا آن روز، دهها فقره زورگيري و سرقت انجام داده بودم و از سوي ديگر سلاح سرد همراه داشته و سابقه دار نيز هستم، مطمئن بودم که در صورت دستگيري به اين زودي از زندان آزاد نخواهم شد از اين رو تصميم به فرار گرفته و در عرض اتوبان آيت الله سعيدي شروع به فرار کردم که يکي از مأموران به تعقيب من پرداخت و چندين بار دستور ايست داد اما من همچنان به فرار خود ادامه دادم که ناگهان صداي برخوردي را شنيدم وقتي به پشت سرم نگاه کردم شاهد تصادف مامور پليس با يک دستگاه خودرو سواري پرايد بودم لذا به سرعت از محل متواري شدم.

اين متهم افزود: فرداي آن روز، از طريق روزنامه ها متوجه شدم که آن مأمور فوت کرده ؛ همچنين پس از مدت کوتاهي نيز فيلم تصادف آن مأمور را نيز در شبکه هاي اجتماعي مشاهده کردم، خيلي ترسيده بودم و اطمينان داشتم که  پليس به دنبال من است لذا با تغيير محل سکونتم، پليس موفق شد من را در مخفيگاهم در محدوده دهکده المپيک دستگير کند.

سرهنگ کارآگاه “داوود فـرد “معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به دهها فقره زورگيري و تهديد با سلاح سرد جهت سرقت اموال (پول نقد، گوشي تلفن همراه و … ) و سوابق متهم در ارتکاب سرقت هاي به عنف و به جهت شناسايي مالباختگاني و شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس محترم پرونده صادر شد؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به نشاني اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *