اولين سالگرد درگذشت استاد حاج مرتضی اشتری برگزار شد

مراسم اولين سالگرد درگذشت استاد حاج مرتضی اشتری عصر جمعه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) در اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سادس ،مراسم اولين سالگرد درگذشت استاد “حاج مرتضي اشتري”پيرغلام اهل بيت(ع)، شاعر، مداح و رئيس شوراي هيئات مذهبي اصفهان و پدرگرامي فرمانده ناجا، با حضور اقشار مختلف مردم و عاشقان و ارادتمندان اهل بيت (ع) روز  جمعه دوازدهم شهريورماه از ساعت 15 الي 18 عصر در حسينيه بزرگ رضوي واقع در خيابان كمال شهر اصفهان برگزار شد.

مرحوم حاج مرتضي اشتري، از بزرگان و خوش نامان مساجد و هيئت هاي عزاداري اصفهان بود؛ او جزو نسل مداحان قديمي بود كه با حفظ اصالت و رسالت اصلي خود با همان سبك و سياق قديمي مداحي و نوحه سرايي مي كرد.

مرتضی اشتری

حاج مرتضي اشتري همچنين از بزرگان شعر آييني و صاحب كتابي در اين زمينه بود، او كه صدايي دلنشين و اشعاري تاثيرگذار داشت هميشه با خلوص نيت و ارادت به اهل بيت (عليهم السلام ) سخن مي گفت و لاجرم سخنش بر دل مي نشست.

وي علاوه بر اين خدمات ، تلاش هاي چشمگيري هم در زمينه ترويج فرهنگ پهلواني داشت و از پيشكسوتان اين عرصه محسوب مي شد.

سرانجام اين شاعر و مداح اهل بيت ، شهريور ماه سال 94 به دليل كهولت سن و سالها تحمل رنج بيماري دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت و صبح دوشنبه 25 شهريور ماه پس از تشييع با شكوه توسط مردم و هيئت هاي مذهبي اصفهان در امامزاده “شاه مير حمزه” اين شهر آرام گرفت.

اكنون پس از گذشت يكسال از درگذشت اين عاشق و سينه سوخته اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، عاشقان و دوستداران و رهروان و ارادتمندان اين خاندان در روز شهادت نهمين پيشواي شيعيان حضرت امام محمد تقي (ع) گردهم آمدند و ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن عزيز سفر كرده به سوگواري و عزاداري براي آل الله پرداختند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *