اقدامات اميدبخش پليس، باعث آرامش و زمينه ساز امنيت بيشتر در جامعه/ فرهنگسازي و هدايت افکار جامعه نوعي جهاد کبير

آيت الله جوادي آملي با بيان اينکه فرهنگسازي و هدايت افکار جامعه نوعي جهاد کبير است، گفت: اقدامات اميدبخش پليس، باعث آرامش و زمينه ساز امنيت بيشتر در جامعه است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “حسين اشتري” با اشاره به فرارسيدن هفته ناجا اظهار داشت: هفته نيروي انتظامي از روز جمعه نهم مهرماه آغاز و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت و ‌هر سال ما در اين هفته برنامه هايي را به اجرا در مي آوريم و هدفمان، افزايش خدمات پليس به مردم است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه در آستانه هفته ناجا خواستيم در محضر مراجع معظم تقليد باشيم که انشاالله برکتي براي اقدامات ما باشد گفت: ما بايد ارتباطمان را با مردم، جامعه و نخبگان بيشتر کنيم تا بتوانيم وظايفي را که بر عهده داريم با قوت بيشتري در طول سال انجام دهيم.

سردار اشتري با اشاره به تنوع و گستردگي ماموريت هاي پليس، اضافه کرد: در طول سال نيروي انتظامي در راستاي ايجاد نظم و امنيت در کشور نقش مهمي را ايفا مي کند و در اقصي نقاط کشور به اجراي ماموريت مي پردازد از جمله، مسئوليت امنيت مرزها با مرزباني نيروي انتظامي است که آن را اداره مي کند.

وي اعلام داشت: در کشور حدود 8 هزار و 800 کيلومتر مرز داريم که تامين امنيت 7 هزار و 500 کيلومتر آن برعهده نيروي انتظامي و مابقي آن به صورت مشترک با سپاه و ارتش حراست مي شود، وليکن مسئوليت اصلي آن به عهده نيروي انتظامي است که بحمدالله وضعيت خوبي را درمرزهايمان شاهد هستيم.

فرمانده ناجا بيان داشت: با توجه به وجود کشورهاي همسايه نظير افغانستان و پاکستان که از ثبات برخوردار نيستند، ما بايد به حراست از هر دو مرز، بپردازيم.

سردار اشتري خاطرنشان کرد: به لطف الهي ما امنيت خوبي را در مرزها داريم و در شهرها و جاده ها اقدامات خوبي ايجاد شده است البته اين ايده آل ما نيست و خيلي بيشتر و بهتر از اين بايد به مردم خدمت کنيم.

فرمانده ناجا ابراز داشت: امروز مردم در امنيت و آرامش خوبي به سر مي برند البته اين به لطف الهي و همت همه دستگاه ها و مسئولان است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در برخورد با جرايم و حوادث همکاران ما در سراسر کشور اقدامات خوبي را انجام مي دهند و برخورد قاطع و سريع با جرايم خشن و تجاوز به عنف از اولويت هاي ما است، البته جرايمي نظير، سرقت هاي خرد افزايش داشته و آن هم به دليل وجود افراد معتاد بوده که دست به اينگونه سرقت ها مي زنند و باعث نگراني ما نيز مي باشد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: در برخورد با جرايم خشن، عکس العمل نيروي انتظامي مناسب و خوب بوده است و هم اکنون 98درصد اينگونه جرايم و سرقت هاي مسلحانه کشف و متهمان نيز شناسايي و دستگير شده اند و تنها تعداد کمي که به کشورهاي ديگر گريخته اند، دستگير نشده اند.

سردار اشتري با اشاره به جرايم فضاي مجازي گفت: پليس فتا نيز در حوزه فضاي مجازي، اقدامات خوبي انجام داده است، اگر خانواده ها شکايتي داشته باشند که به حريم خصوصي آنها ورود شده باشد، پليس فتا به سرعت پيگيري مي کند و تقريباً بيش از 90 درصد جرايمي که در اين فضا به ما گزارش مي شود و شاکي دارد، کشف شده است.

وي با اشاره به تلفات و تصادفات جاده اي در کشور گفت: امسال تقريباً حدود سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش تلفات جاده اي در تابستان داشته ايم، البته اين ايده آل ما نيست و ما مي خواهيم هيچ تصادفي رخ ندهد.

فرمانده ناجا ادامه داد: سعي کرديم يک ارتباط خوبي بين نيروي انتظامي و مردم به وجود آيد و اقدامات پيشگيرانه را بيشتر کنيم و فضاي کشور بايد فضاي ديني باشد تاکيد مقام معظم رهبري (مدظله العالي)هم همين است،ما در نيروي انتظامي، فضاي ديني را پياده کرده و ارتقاء مي دهيم .

سردار اشتري در پايان اظهار اميدواري کرد: با روحيه انقلابي و جهادي بتوانيم خدمت گذار مردم باشيم و امنيت، آسايش و آرامش بيشتري را در جامعه حکم فرما کنيم.

اقدامات اميدبخش پليس، باعث آرامش و زمينه ساز امنيت بيشتر در جامعه/ فرهنگسازي و هدايت افکار جامعه نوعي جهاد کبير

حضرت آيت الله “جوادي آملي” دراين ديدارخطاب به فرمانده ناجا، اظهار داشت: گزارش اميد بخش شما باعث آرامش جامعه است و زمينه را براي امنيت بيشتر فراهم مي کند.

وي بابيان اينکه ما نيز هفته نيروي انتظامي را گرامي مي داريم، به آيه “وجاهدهم به جهادا کبيرا” اشاره کرد: اين آيه نوراني در مکه نازل شده؛ سوره هاي مکي داراي موضوعات “جهاد” ناظر به فرهنگ و فکر مردم جامعه است چون در “مکه” سخن از جنگ نبود و در “مدينه” سخن از دفاع مطرح شد؛ اين آيه ناظر بر فکر، انديشه و فرهنگ مردم است يعني مردم با انديشه زنده اند نه با اسلحه.

اين استاد حوزه علميه به آمار تلفات جاده اي در سال اشاره کرد و گفت: علت افزايش تصادفات، آن است که ما در اين رابطه جهاد کبير نکرده ايم و نتوانسته ايم جامعه را با اين جهاد و با فرهنگ ديني آشنا کنيم بنابراين فرهنگسازي و هدايت افکار جامعه نوعي جهاد کبير است.

حضرت آيت الله جوادي آملي بر ارتقاء فرهنگ تاکيد کرد و ادامه داد: بهترين راه اداره جامعه که با آسايش همراه باشد، “همراهي فرهنگي مردم” است، در صورتي که سطح فرهنگ مردم بالا باشد مي توان جامعه را اداره کرد و اين به معناي “رفاه” است.

وي با بيان اينکه خداوند متعال، نعمت هاي مهم را در قرآن مطرح مي کند و موضوع ” امنيت” نيز يکي از اين موارد است، تصريح کرد: اقدامات اميدبخش پليس باعث آرامش و زمينه ساز امنيت بيشتر در جامعه است.

اين استاد حوزه علميه با بيان اينکه کشفيات زيادي پليس بيانگر موفقيت ناجا نيست، گفت: اقدامات نيروي انتظامي در راستاي برخورد و مبارزه با جرايم به تنهايي کافي نيست بلکه بايد دستگاه فرهنگي و حتي مبلغان روحاني نيز پاي کار آمده و با انجام اقدامات فرهنگي در کاهش جرايم و تخلفات نقش بسزايي دارد البته در اين زمينه نيز ارتقاء سطح فرهنگي شهروندان نيز موثر است.

حضرت آيت الله جوادي آملي در خاتمه گفت: دفتر شهادت براي پليس باز و اين افتخاري بزرگ براي پليس به شمار مي آيد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *