برگزاري بيش از هزار برنامه به مناسبت هفته ناجا در زنجان// كاهش 18 درصدي تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل

فرمانده انتظامي استان گفت: به مناسبت گراميداشت هفته ناجا بيش از هزار برنامه در سطح استان برگزار مي شود که اين برنامه ها محتواي آموزشي و آگاهي بخشي دارند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار ” عليرضا صالحي ” در نشست خبري با خبرنگاران ” اظهار داشت : هفته گراميداشت نيروي انتظامي 9 مهرماه با شعار «همه با هم براي امنيت و آرامش» آغاز خواهد شد و برنامه هاي بسيار مهمي در دست اجرا است.

سردار صالحي اظهار کرد: اقتدار پليس در سايه مردم مداري محقق مي شود و نيروي انتظامي زنجان همواره ارتباط تنگاتنگي را با مردم استان داشته و خواهد داشت.

وي خاطر نشان كرد : بيش از يک هزار و 92 برنامه در سطح استان زنجان توسط پليس برگزار مي شود و اين برنامه ها محتواي آموزشي و آگاهي بخشي دارد.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينکه هفته نيروي انتظامي فرصت خوبي است تا عملکرد و اقدامات يک ساله نيروي انتظامي به مردم ارائه شود، افزود: امنيت از آغازين روز زندگي بشر بوده و در اين ميان مردم رکن اصلي اين امنيت هستند و اگر در جامعه اي بسترهاي لازم براي امنيت ايجاد نشود جامعه روند توسعه خود را نخواهد داشت و هيچ تلاشي قابل توجه نخواهد بود.

صالحي به برنامه هاي شاخص هفته ناجا اشاره کرد و افزود: ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، تجليل از کارکنان ناجا، همايش طلايه داران فرهنگ ترافيک، افتتاح طرح هاي عمراني، برگزاري نمايشگاه ترافيکي، همايش همياران پليس و فرهنگ ياران ترافيک، همايش راهوران محله و غيره از برنامه هاي مهم هفته ناجا در استان زنجان است.

فرمانده انتظامي استان زنجان ياد آورشد: برگزاري همايش اصناف و پليس، برگزاري مانورهاي مختلف، صبحگاه مشترک و نمايشگاه فضاي مجازي از ديگر برنامه هاي مهم هفته ناجا در استان زنجان است.

صالحي تاکيد کرد: پليس با تمام توان و امکانات در تحقق و توسعه اقتصاد و فرهنگ در جامعه مديريت جهادي را در دستور کاري خود دارد و تاکنون هم موفق بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان در ادامه به عملكرد پليس در سال جاري اشاره كرد و گفت : طبق آمارهاي تحليلي ارائه شده ميزان کشته‌هاي ناشي از تصادفات درون شهري در 6 ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 37 درصدي مواجه بوده است و اين ميزان در تصادفات رخ داده در محورهاي برون شهري استان با کاهش 16 درصدي همراه بوده است.

وي با تاکيد بر اينکه در مجموع ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات در محورهاي برون شهري و درون شهري با کاهش 18 درصدي مواجه بوده است، ابراز کرد: 29 نفر در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر کشته شده‌اند.

فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به کشفيات انواع مواد مخدر از ابتداي سال تاکنون در زنجان تصريح کرد: ميزان کشفيات ترياک افزايش 16 درصدي و هروئين نيز افزايش دو برابري داشته است .

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان تصريح كرد : در 6 ماهه نخست امسال در استان ميزان سرقت اتومبيل با کاهش 12 درصدي، موتورسيکلت کاهش 8 درصدي، کشف سرقت از مغازه افزايش 19 درصدي داشته است.

وي در پاسخ به سوالي در زمينه جذب افراد در قالب پليس افتخاري اظهار کرد: از زمان شروع طرح تاکنون بيش از يک هزار پليس افتخاري در زنجان جذب شده و مراحل گزينش تعدادي از علاقه‌مندان نيز در حال سپري شدن است.

سردار صالحي با اشاره به نقش دواير مشاوره و مددكاري در كاهش پرونده هاي قضائي گفت : 87 درصد پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره در كلانتري هاي استان زنجان به مصالحه ختم مي شود.

فرمانده انتظامي استان زنجان به آماده‌باش صد درصدي نيروهاي پليس براي ايجاد امنيت در ايام محرم به ويژه در زمان برگزاري دسته عزاداري حسينيه و زينبيه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به پيش‌بيني‌هاي انجام شده امسال دسته عزاداري حسينيه زنجان شاهد بيش از 500 هزار عزادار است

وي با اشاره به اينكه اينكه مشروعيت اقتدار پليس در تعامل و همكاري با نهادها و مردم است تصريح كرد : همدلي و همزباني اين است كه از مجرمان و بزهكاران متنفر و طرفدار قانون باشيم .

فرمانده انتظامي استان زنجان با تاكيد بر اينكه اقتدار پليس متوجه تبهكاران ، مجرمان و قانون شكنان بوده و رحمت و محبت او متوجه آحاد مردم است بيان داشت : هيچ اقدامي خارج از بستر امنيت محقق و معني پيدا نمي كند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *