خروجي تعامل پليس با دستگاه قضائي، ارتقاء امنيت در جامعه است

رئيس كل دادگستري استان گفت: خروجي تعامل تنگاتنگ پليس با دستگاه قضائي، ارتقاء امنيت در جامعه است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،”هادي هاشميان” در نشست تعاملي با فرمانده و كاركنان انتظامي استان گلستان، بر تعامل و همكاري هرچه بيشتر دستگاه قضائي با نيروي انتظامي تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه دستگاه قضائي حمايت‌هاي قانوني خود را از ماموريت‌هاي پليس دريغ نكرده و با حداكثر توان حامي و پشتيبان ماموران انتظامي است، گفت: به شكر خدا تدابير و تمهيدات انديشيده شده در حوزه‌هاي انتظامي و ترافيكي و كيفي‌سازي اقدامات سبب شده مجرمان و قانون گريزان جرأت تحرك نداشته و امنيت و آرامش كامل در منطقه حاكم باشد.

وي با بيان اينكه تعامل دو دستگاه قضائي و انتظامي ضامن تحقق اهداف سازماني و به تبع آن افزايش احساس امنيت در بين شهروندان است، اظهار داشت: مجموعه پليس و دستگاه قضائي، اركان حافظان نظم و امنيت در نظام اسلامي هستند که در راستاي اهداف نظام و در جهت تامين نظم و برقراري امنيت و حصول عدالت در سطح جامعه تلاش مي‌كنند.

هاشميان در ادامه تصريح كرد: رويكرد پليس با ديدگاه جامعه‌محوري و توجه به رويكردهاي اجتماعي تغيير پيدا كرده است و به سمتي مي رود كه مردم به اين باور برسند كه پليس نزديكترين فرد به آنان مي باشد.

اين مقام ارشد قضائي استان در ادامه ميزان و معيار اقتدار پليس در جامعه اسلامي را مبتني بر اعتماد و رضايت عمومي دانست و عنوان کرد: احترام و رعايت ادب متقابل بين پليس و مردم و رعايت اصل تكريم در مناسبات انساني و روابط اجتماعي موجب اعتماد عمومي و تحقق شعار مردم‌داري پليس مي شود.

وي پيشگيري از وقوع جرم را يكي از ماموريت‌هاي پليس و دستگاه قضائي عنوان كرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهي‌هاي عمومي در پيشگيري از وقوع جرم بسيار موثر است.

هاشميان با اشاره به فعاليت 14 كارگروه پيشگيري از وقوع جرم در گلستان، ‌اظهار داشت: بر اساس آخرين بررسي‌هاي معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه، ‌استان گلستان با كاهش 11 درصدي جرايم در بهار امسال، رتبه نخست كشور را در كاهش وقوع جرم كسب كرد.

رئيس كل دادگستري گلستان در پايان با اشاره به تعاملات خوب ناجا با دستگاه قضا، افزود: پيشگيري از جرم با مشارکت تمام سازمان‌هاي مرتبط نيازمند يک عزم همگاني بوده که عملكرد نيروي انتظامي در اين خصوص كاملا محسوس و قابل تحسين است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *