نقش مؤثر همياران پليس در کاهش تصادفات

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت : بازدارندگي و نفوذ همياران پليس در کاهش تصادفات رانندگي کمتر از پليس راهنمايي و رانندگي نيست و اين امر برکسي پوشيده نيست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “ابوالحسن ملکي” در جشن مهر و دانش که با هدف مشارکت همياران پليس و ارتقاي نظم و انضباط ترافيکي و قانونمندي بين دانش آموزان و آشنايي با فرهنگ آمد و شد از مدرسه تا خانه گفت:حضور فعال همياران پليس در کاهش تصادفات و افزايش رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي مردم مثبت و ارزنده خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه سالانه حدود 20 هزار نفر در کشور به دليل تصادفات رانندگي کشته و تا هفت برابر اين آمار هم دچار معلوليت مي شوند افزود: اين آمار وحشتناک به راحتي با قربانيان يک جنگ برابري مي کند، ما معتقديم که دانش آموزان در حوزه ترافيک براي برقراري نظم و امنيت سهم بزرگي دارند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان سيستان و بلوچستان در پايان با بيان نقش آموزش به عنوان ارزانترين و مؤثرترين روش براي کاهش حوادث و آگاهي دادن به مردم خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده مشارکت دانش آموزان به عنوان هميار پليس نقش بسزايي درارتقاء فرهنگ ترافيک دارد و اين دانش آموزان سفيران فرهنگي خوبي براي پليس هستند و با انتقال فرهنگ درست ترافيک و رانندگي نقش بسيار مهمي در انضباط ترافيکي و کاهش تصادفات دارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *