همکاری با آلمانی‌ها برای توسعه فرودگاه امام‌خمینی(ره)

به گزارش سادس:

به گزارش مشرق، عباس آخوندی در حاشیه امضای ۶ سند همکاری حمل و نقلی با وزیر حمل و نقل آلمان،  در پاسخ به سوالی درباره جزئیات همکاری با آلمان در توسعه بندر چابهار و بندرعباس گفت: برای تجهیز بندر چابهار و بندرعباس سلسله مناقصاتی برگزار شد که آلمان ها در مناقصه ترمینال ۲ بندرعباس و ترمینال جدید چابهار شرکت کردند.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل دریایی و برای توسعه بندر چابهار و بندرعباس بین ایران و آلمان ۱۵۰ میلیون یورو فعال شده است. در عین حال مطالعه سه پروژه مهم میان شرکت راه آهن با شرکت زیمنس آغاز شده است. توسعه حمل و نقل حومه ای تهران بزرگ، توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای تبریز و ارتقاء سرعت خط ریلی تهران و تبریز این سه پروژه مهم هستند.

وی اظهارداشت: سیگنالینگ خط ریلی اصفهان و شیراز و خط ریلی کرمان-زاهدان هم از سوی آلمانی ها انجام می شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی: در حال حاضر ۳۰ پرواز بین ایران و آلمان در هفته انجام می شود که افزایش حجم رفت و آمدهای هوایی بین دو کشور در دستور کار قرار دارد. در همین حال،  امکان همکاری آلمان در توسعه فرودگاه های امام خمینی و اهواز هم فراهم شده است.

آخوندی ضمن اشاره به ۴ دیدار با مقامات آلمانی برای توسعه حمل و نقل کشور گفت: تمام این دیدارها به تصمیماتی عملی منجر شد و پیشرفت همکاری های دو طرف را به همراه داشت. ایران و آلمان در زمینه حمل و نقل ریلی، سیگنالینگ و تامین لکوموتیو برقی و دیزلی با همکاری شرکت مپنا و زیمنس موفق به امضاء قرارداد شده است.

تشکیل کارگروه مالی برای افزایش همکاری میان ایران و آلمان

الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل و زیرساختهای دیجیتال آلمان ضمن اشاره به علاقه مندی آلمان برای عادی سازی روابط با ایران گفت: آلمان تلاش می کند علاوه بر حل مسائل فنی و اجرایی، مسائل مالی میان دو کشور هم حل شود و بر همین اساس گروهی کاری در برلین برای ساماندهی فعالیت های مالی میان دو کشور تشکیل شده است.

دوبرینت افزود: از تشکیل این گروه مالی حدود ۲ هفته می گذرد و امیدواریم با ادامه همکاری ها، شاهد نتیجه بخش بودن فعالیت این گروه کاری باشیم.

وی به سریع سازی خط تهران-تبریز اشاره کرد و گفت: آلمان در بحث سیگنالینگ هم با شرکت راه آهن ایران همکاری می کند ضمن اینکه قرار است ۷۰ لکوموتیو دیزلی را برای ایران تامین کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *