تجلي عشق و تحول در مسير عاشقي/ اینجا کربلای شلمچه است دروازه ورود به کربلای حسینی

مرز شلمچه نگارنده عشق دلدادگاني است که شرح عشقشان در توصيف هيچ زباني گنجانده نمي شود.

به راستي راز نگفته شلمچه و مسير عاشقي به مقصد کربلا چيست که در آن همه چيز دچار تحول مي شود آنگونه که پندار کوتاه و زبان الکن بشر از توصيف عظمتش باز مي ماند، اينجا آسمانش هم رنگ درياست ،دريايي که وسعتش را سينه عاشقان حسيني به پهناي جهان گسترانيده اند و آبش را قطره هاي مرواريد چشمشان به اندازه اقيانوس بيکران ارادتشان عميق کرده اند.
به گزارش سادس اينجا تغيير و تحول متجلي است تا جايي که عاشقان مجاهد در اين سلوک با انسانهاي ديگر متفاوت مي شوند حتي انسان با خودش هم غريبه مي شود، اينجا تلاش براي تسکين دل و آرامش درون است اما مگر ميشود روح عاشقان را بدون تنيده شدن در عشق به مولايشان وتشرف به محضر ارباب شهيدان آرام ساخت؟

به راستي اينجا تافته اي جدا بافته است.چگونه مي توان اين عمق ارادت و عشق را توصيف کرد وقتي ميليون ها نفر را در عصر مدرنيته و رفاه مطلق روانه به سوي راهي پررنج ببيني و در عين آن ذره اي کراهت يا خستگي را بر روي گرد و غبار راه در صورتشان نبيني؟جايي که هر چه مي بيني شوق است و شور ،عشق است و تمنا ،تمنا براي وصالي لذت بخش که هر رنجي را سهل و بي معني مي سازد.

آنجايي که زبانه هاي آتش اشتياق درون ،روح انسان را از رذايل پاک ساخته وصيقل مي دهد و هرگزاشکهاي بي منتهايي را نخواهي ديد چراکه هيچ گاه بغض ها شکسته نمي شود مبادا سيل اشکان آتش اخلاص را مسکوت کند، اين بغض ها در جايي شکسته مي شود که همه چيز نور باشد و حضور.

سيماي جهان در اين مسير متحول مي شود آنچنان که وجدان انسان غرق در دنياي فاني دست به دعا برداشته با ترنم اشک هاي خود مي گويد: پروردگارا اي کاش مي شد انسانها در تک تک لحظه هاي زندگيشان به اين زيبايي مي انديشيدند و اين همه زيبايي را مي آفريدند.

هر آنچه در دنياي سراسر مادي و پر زرق وبرق بشريت مبهم و معماست در اينجا معني پيدا مي کند، اينجاست که شب هاي تاريک وساکتش به همراه بازي ستاره هاي نوراني اش لطافت دروني انسان را به ظرافت دلهاي مهيا براي شکستن گره زده و عمق ايمان و اعتقاد را به نمايش مي گذارد.

به راستي چه کسي قدرت گام برداشتن ميليون ها عاشق محب را به آنان بخشيده است و چه رازي است در اين مسير نوراني که در آن طي طريق به سوي مقصد سعادت و هدايت را روشن مي يابي.

تجلي اين همه تحول در اينجاست که انسان را براي ساختن انسانيت مهيا مي کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *