آمادگي ارائه خدمات امداد و نجات در جهت کاهش تصادفات جاده اي /علت حادثه سقوط بالگرد در درياچه شهداي خليج فارس در دست بررسي است

رئيس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با استفاده از تمام ظرفيت ، آماده ارائه خدمات امداد و نجات و همچنين اطلاع رساني دقيق در جهت کاهش حوادث ترافيکي و تصادفات جاده اي خواهيم بود.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، دکتر “سليمي ” در حاشيه رزمايش انتظامي ترافيکي زمستاني پليس قم، اظهار داشت:اين طرح امروز همزمان با سراسر کشور با همکاري کارکنان نهادهاي امدادي آغاز مي شود و جمعيت هلال احمر با هزار و 116 پايگاه ثابت و موقت در جهت ارائه بهتر خدمات امداد و نجات ، طرح را آغاز کرده و با بهره گيري از چهار هزار پزشک، ‌پرستار و نجات گر حضور خواهند داشت.

وي گفت: با اسکان اضطراري در 501 پايگاه به عنوان پايگاه ثابت در کشور خدمات امداد و نجات ارائه مي شود.

سليمي افزود:علاوه بر اسکان اضطراري در پايگاه هاي ثابت، تغذيه اضطراري در راه ماندگان از حوادث و سوانح با توجه به برودت هوا در محورهاي مواصلاتي استان ها را نيز خواهيم داشت.

وي گفت:با استفاده از تمام ظرفيت ، آماده ارائه خدمات امداد و نجات و همچنين اطلاع رساني دقيق در جهت کاهش حوادث ترافيکي و تصادفات جاده اي خواهيم بود.

رئيس سازمان امداد و نجات کشور در ادامه با اشاره به سقوط بالگرد در درياچه شهداي خليج فارس افزود:حادثه ديروز در ساعت 11 و 41 دقيقه در “پارک چيتگر درياچه شهداي خليج فارس” اتفاق افتاد ؛ اولين نيروي امدادي چيتگر هلال احمر اعزام و با بالگرد اورژانس نيز 6 تن از مصدومان  به بيمارستان منتقل شدند اما متاسفانه دو نفر در بيمارستان جان باختند.

سليمي تصريح کرد: تيم غواصي کار بسيار سختي را انجام داد و نهايتاً انتقال بالگرد که ريسک بسيار بالايي بود توسط تيم واکنش سريع جمعيت هلال احمر و بالگرد امحاي 17 که اين قابليت را داشت بالاکشي و بالگرد مذکور از محل درياچه نيز خارج شد.

به گفته رئيس سازمان امداد و نجات کشور ، علت اين حادثه هنوز اعلام نشده ولي بالگرد در حين فعاليت آموزشي بوده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *