حضور پليس در فضاي مجازي بايد هدفمند، منظم و علمي باشد

دبیر اجرای همایش و رئيس دانشکده علوم وفنون اطلاعات و آگاهي دانشگاه علوم انتظامي امين گفت: حضور پليس در فضاي مجازي بايد هدفمند و منظم باشد و به صورت علمي در اين فضا قرار بگيرد تا بتواند بسياري از تهديدها و آسيب ها را به فرصت تبديل کند.
به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “خليل هلالي محمدي” در حاشيه همايش ملي شبکه هاي اجتماعي مجازي و امنيت عمومي اظهار داشت: شبکه هاي اجتماعي با رويکرد جديد، توسعه پيدا کرده و نيروي انتظامي وظيفه دارد با شناخت اين فضا از افزايش آسيب ها جلوگيري و در جهت افزايش امنيت جامعه بهره ببرد .

وي با بيان اينکه فضاي مجازي تأثيرات بسيار فراواني در همه عرصه ها مي گذارد ، ادامه داد: حضور پليس در فضاي مجازي بايد هدفمند و منظم باشد و به صورت علمي در اين فضا قرار بگيرد تا بتواند بسياري از تهديدها و آسيب ها را به فرصت تبديل کند.

رئيس دانشکده علوم وفنون اطلاعات و آگاهي دانشگاه علوم انتظامي امين ادامه داد: پليس بايد براي برقراري نظم و امنيت و همچنين چالش هاي موجود در اين فضا ورود کند و به صورت علمي در اين فضا حضور داشته باشد.

وي ابراز اميدواري کرد برگزاري اين گونه همايش ها نقطه عطفي در راستاي بهره برداري و جلوگيري از آسيب هاي فضاي مجازي باشد.

دبیراجرایی همایش با بيان اينکه در اين فضا تلاش ها کم رنگ به نظر مي رسد، ادامه داد: فضاي مجازي خواسته يا ناخواسته افکار عمومي را متأثر مي  کند و ممکن است اين فضا بر جنبه امنيت عمومي نيز تأثيرگذار باشد.

سردار هلالي با اشاره به اينکه از زمستان سال گذشته تا کنون 220 مقاله در مورد آسيب هاي فضاي مجازي به اين دبيرخانه ارسال شده است ، گفت: انتظار ما بيش از اين تعداد بود که از اين تعداد 170 مورد توسط سه داور مورد تأييد قرار گرفته وبا موضوع مرتبط بوده است.

اين مقام انتظامي در پايان خاطر نشان کرد: تحولات روزافزون جهان، اطلاعات و گسترش فزاينده، فناوري هاي نوين در عرصه ارتباطات به ويژه در فضاي مجازي تأثيرات عميقي در ابعاد مختلف فرهنگي ، اجتماعي، سياسي به وجود آورده است که در اين ميان شبکه هاي اجتماعي مجازي به اشکال برخط يا از طريق تلفن همراه در سال هاي اخير نقش برجسته اي يافته است و فرصت ها و تهديدهايي را در عرصه هاي نظم و امنيت مطرح کرده است که بررسي آنها در جامعه امروز به ويژه براي پليس ضرورت اساسي دارد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *