فضاي مجازي ارزش گذاري واقعي را از بين مي برد

عضو شوراي عالي فضاي مجازي در همايش ملي شبکه هاي اجتماعي مجازي و امنيت عمومي بيان کرد: فضاي مجازي ارزش گذاري واقعي را از بين مي برد و باعث مي شود انسان ارزش هاي خود را فراموش کرده و به داشته هاي ديگران فکر کند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، دکتر ” تقي پور ” در همايش ملي شبکه هاي اجتماعي مجازي و امنيت عمومي که در دانشگاه علوم انتظامي امين برگزار شد، اظهار داشت: فضاي مجازي ارزش گذاري واقعي را از بين مي برد و باعث مي شود انسان ارزش هاي خود را فراموش کرده و به داشته هاي ديگران فکر کند.

وي افزود: کساني که اساسا اين فضاها را توليد و به دنيا عرضه کرده اند خودشان به تهديدات اين فضا واقفند و بسيار هوشمندانه اين فضا را مديريت و از آن بهره برداري هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي مي کننداما متأسفانه در کشور ما افراد بي محابا وارد اين فضا مي شوند.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي ادامه داد: فضاي مجازي مفهوم قدرت را عوض کرده است و بازيگران زيادي وارد اين عرصه شده و اين فضا باعث مي شود تا نياز کمتري به ساختن پادگان و سرباز براي جنگ سخت باشد و به جاي تاختن گروه هاي تهديد کننده و آسيب زا،  جنگ نرم جاي آن را گرفته است که مي تواند بسياري از نيات تخريبي دشمن را پياده کند.

دکتر تقي پور با اشاره به اقرار مقامات آمريکايي که همه جانبه درگير جنگ نرم هستيم ، گفت: متأسفانه امروز استفاده نادرست از اين فضا در خانواده ها محبت و صميميت را در بين اعضاي آن از بين مي برد و به طور کلي انزواي اجتماعي به وجود مي آورد.

وي ادامه داد: متأسفانه ما در فضاي مجازي به عنوان يک مصرف کننده ظاهر شديم و سهم توليدات محتوايي ما در اين فضا اين امر را نشان مي دهد.

تقي پور با اشاره به اينکه جنگ نرم تأثيري مخرب تر از جنگ سخت دارد ، گفت: به دشمنان ما ثابت شد که هر بار به صورت جنگ سخت با ما وارد صحنه مي شوند وحدت مردم ما بيشتر شده  از اين رو به سمت جنگ نرم روي آورده اند.

وي در پايان بيان داشت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري ما بايد امروز افسران سايبري داشته باشيم تا بتوانيم خود را از آسيب هاي اين فضا، دور و از فرصت ها استفاده کنيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *