آزادی حلب طرح تجزیه سوریه را ناکام می‌گذارد

به گزارش سادس:

حلب، شهر مهمی است و از لحاظ سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ظرفیت پایتختی دارد و قطعا آزاد خواهد شد و باید برای اداره و بازسازی آن بعد از جنگ اقدام کرد.

به گزارش مشرق، حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: آزادسازی حلب خبر تحول سازی است که خیلی از رویدادهای دیگر را در منطقه غرب آسیا رقم خواهد زد. برای این آزاد سازی تاکنون هزینه‌های بسیاری پرداخت شده است. پیشتر به‌طور مکرر از آمریکایی ها و سایر کشورهای پشتیبان تروریست ها خواسته شده بود که معبری امن برای خروج غیر نظامیان فراهم شود.

همچنین از ایالات متحده خواسته شده بود که جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد، اما این خواسته تحقق پیدا نکرد، چرا که بیشتر نیروهای تروریستی موجود در شهر حلب از جبهه النصره هستند. حتی به استفان دی میستورا،فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه پیشنهادهایی در این خصوص شد، اما مرتب در رابطه با این موضوع کارشکنی های مختلفی صورت دادند، زیرا می دانستند با آزاد سازی حلب و موفقیت ارتش و نظام سوریه، طرح تجزیه این کشور به شکست منجر می‌شود.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت خیلی با ظرافت و تاکتیک های دقیق نظامی توانستند شهر را به محلات خردتر تقسیم کنند تا بتوانند تروریست‌ها را فراری و شکست داده و از سوی دیگر بتوانند غیرنظامیان را به مرور از شهر خارج سازند. آمریکاییان اکنون تمام اهداف خود را در سوریه شکست خورده می بینند بخصوص این‌که پیشتر در سطوح عالی اظهار می کردند که نظام سوریه باید تغییر یابد و بشار اسد باید برود، اما می بینیم که خود آقای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حال رفتن است، خانم کلینتون رقابت انتخاباتی را به رقیبش واگذار کرد و در سایر کشورهای هم‌پیمان آمریکا هم این وضعیت را شاهدیم. این موضوع به این دلیل است که این افراد با انجام اقداماتی مخالف منشور صریح سازمان ملل که کشورها را از دخالت در امور یکدیگر باز داشته است، سعی داشتند به تغییر نظام حاکم و قانونی سوریه اقدام کنند.

در روزهای اخیر هم مجددا کنگره آمریکا طرحی را در دستور قرار داد که اینجانب به‌عنوان کارشناس معتقدم که طرح مذکور مرده متولد شده است و آن تجهیز تروریست‌‌ها به سلاح‌های پیشرفته زمین به زمین و زمین به هواست که در اختیار باقیمانده های تروریست ها در حلب داده شود و این موضوع فقط آمار تلفات را بالا خواهد برد. حلب، شهر مهمی است و از لحاظ سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ظرفیت پایتختی دارد و قطعا آزاد خواهد شد و باید برای اداره و بازسازی آن بعد از جنگ اقدام کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *