همه همّت گماريم که نماز را در جايگاه شايسته‌ خود، بشناسانيم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به بيست و پنجمين اجلاس سراسري نماز، با اشاره به مسئوليت همگاني در اقامه نماز تأکيد کردند: لازم است که همه همّت گماريم تا نماز را در جايگاه شايسته‌ خود، بشناسيم.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به بيست و پنجمين اجلاس سراسري نماز، با اشاره به مسئوليت همگاني در اقامه نماز تأکيد کردند: لازم است که همه همّت گماريم تا نماز را در جايگاه شايسته‌ خود، بشناسيم و بشناسانيم و عمل شخصي خود را نيز به تناسب آن تعالي بخشيم.

متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي که صبح امروز(پنج شنبه) از سوي حجت الاسلام و المسلمين حسيني همداني نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه کرج قرائت شد به شرح زير است:

                                   بسم الله الرحمن الرحيم

نماز، دري گشوده بر روي همه‌ي آحاد امت است که از آن ميتوان به هدايت و رحمت خداوند رسيد و زندگي را در سمت و سوي درست و سرشار از خير و برکت قرار داد. سلامت معنوي هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقيم و حيات طيبه‌ي هر جامعه نيز تنها با اقامه‌ي نماز در آن تحقق مي‌يابد. اينهمه تأکيد بر اقامه‌ي نماز در کتاب و سنت، هدفي جز اين ندارد که اين باب رحمت بر روي فرد و جامعه مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندي از آن دست دهد.

سالها است که اين شعار در ايران اسلامي بر سر دست گرفته شده است که: الَّذينَ إِن مَکَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاة… و اين اجلاس ساليانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگي ناپذير جناب حجه الاسلام قرائتي برپا ميشود و توصيه‌هاي مؤکد درباره‌ي گسترش نماز و به کيفيت لازم رسيدن نمازهاي ما، تکرار ميگردد. با اين حال بايد اعتراف کنيم که حق اين فريضه‌ي الهي که درمان دردهاي عمده‌ي فردي و اجتماعي ما است ادا نشده است. ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گويان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانيان و متوليان تبليغ و تعليم دين، و ما همه‌ي آحاد و همه‌ي قشرهاي مردم، همه و همه در مسئوليت اقامه نماز شريکيم.

همه همّت گماريم که نماز را در جايگاه شايسته‌ي خود که قرآن و حديث بدان ناطق است، بشناسيم و بشناسانيم و عمل شخصي خود را نيز به تناسب آن تعالي بخشيم.

توفيقات روزافزون همه‌ي شما و شخص جناب آقاي قرائتي را از خداوند متعال مسألت مي نمايم.#

والسلام عليکم و رحمه‌الله

سيد علي خامنه‌اي17 آذر ماه 1395

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *