امروز سيستان و بلوچستان در بهترين وضعيت امنيتي قرار دارد

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به امنيت استان سيستان و بلوچستان در سال هاي گذشته و پس از پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: امروز اين استان در بهترين وضعيت امنيتي قرار دارد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،سردار حسين اشتري در کميسيون ويژه عمليات شرق کشور ضمن تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از تلاش هاي مجموعه فرماندهي انتظامي استان و مرزباني در طول سال 94 و موفقيت هاي به دست آمده تقدير کرد و اظهار داشت:همه همکاران،مديران و فرماندهان اين دو مجموعه اقدامات مؤثري را در ايجاد امنيت استان داشته اند.

وي در ادامه اظهار داشت:مقام معظم رهبري در تدابير و فرمايشات خود توصيه هايي را براي امنيت کل کشور و همه نيروهاي مسلح و توصيه هايي را نيز براي امنيت شرق کشور داشتند که در هردو شکل فرمايشات ايشان مبناي کار ماست.

سردار اشتري به تأکيدات مقام معظم رهبري مبني بر تقويت بنيه دفاعي و آمادگي رزمي کارکنان پليس اشاره کرد و گفت:طبق فرمايش ايشان از نظر آمادگي دفاعي و رزمي بايد به صد در صد برسيم تا بتوانيم به سمتي پيش برويم که با استفاده از امکانات موجود چه از نظر نيروي انساني و تجهيزات، پاسخگوي امنيت و آرامش در اين استان باشيم.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه امنيت استان سيستان و بلوچستان در سال هاي گذشته و پس از پيروزي انقلاب اسلامي را يادآور شد و اظهار داشت: امروز اين استان در بهترين وضعيت امنيتي قرار دارد چه در نقطه صفر مرزي چه در شهرها و اقصي نقاط استان.

وي امنيت موجود در استان سيستان و بلوچستان را نتيجه تلاش ها و زحمات همه فرماندهان و رزمندگان در اين استان دانست و گفت:بايد قدر امنيت حاکم بر کشور را بدانيم و در مسير حفظ آن تلاش کنيم.

سردار اشتري در ادامه بر ارتقاي تلاش ها و زحمات ماموران انتظامي استان در راستاي حفظ امينت پايدار در سيستان و بلوچستان تأکيد و گفت:با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري،يکي از موضوعاتي که بايد در اولويت اقدامات پليس قرار گيرد مبارزه و برخورد با باندها و شبکه هاي قاچاق کالا،ارز،سوخت،انسان و مواد مخدر مي باشد.

فرمانده ناجا آموزش و ارتقاي توانمندي ماموران انتظامي استان سيستان و بلوچستان را مورد تأکيد قرار داد و گفت:آموزش ها بايد متناسب با مأموريت،نوع جرائم و به روز باشد و اين يکي از ضرورياتي است که بايد مدنظر قرار گيرد.

وي در ادامه سخنان خود بر استفاده از ظرفيت تمام سازمان ها،نهادها و قبايل براي ايجاد امنيت پايدار در سيستان و بلوچستان تأکيد کرد و اظهار داشت: جلب مشارکت مردم و ديگر نهادها در تأمين امنيت بايد سرلوحه اقدامات پليس باشد.

سردار اشتري يکي از ضروريت هاي کار پليس در اين استان را اشراف اطلاعاتي دانست و تصريح کرد:اشراف اطلاعاتي نسبت به گروه هاي معاند،ضد انقلاب و اشرار را بايد افزايش دهيم که اين نيازمند افزايش يک سري امکانات فني است که بايد تقويت شود تا از اين طريق بتوانيم تاکتيک دشمن را شناسايي و نسبت به خنثي سازي آنها اقدام کنيم.

وجود گروه هاي سلفي و تکفيري موضوعي ديگري بود که سردار اشتري به آن اشاره کرد و ادامه داد:آمادگي سپاه و نيروي انتظامي در مرزها به گونه اي است که اجازه هيچ گونه تحرکي را به اين گروه ها نخواهيم داد.

سردار اشتري ضمن ابراز خوشحالي از همکاري و همدلي خوب فرماندهي انتظامي –مرزباني و قرارگاه قدس سپاه در اين استان خاطر نشان کرد:همه ما زير نظر يک فرمانده هستيم و ايشان از ما همکاري و همدلي مي خواهند پس ما بايد ضمن استقلال در حيطه کار و وظايف خود، صد درصد با هم همکاري داشته باشيم.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه اظهار داشت: در هر استان بايد متناسب با ساختار آن استان از نظر جغرافيا،جمعيت،جرم و تهديد مأموريت هاي خود را سازماندهي و برنامه ريزي کنيم که در اين استان و شرق کشور برخورد با اشرار ،مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان از اولويت ها مي باشد که بايد روي آن کار شود.

سردار اشتري خاطر نشان کرد:در نيروي انتظامي سه محور و نگاه دنبال مي شود که مورد تأکيد مقام معظم رهبري نيز مي باشد،يکي نگاه به داخل و معيشت و صيانت از کارکنان مي باشد،ديگري نگاه به مأموريت و سومي نگاه به مطالبه از مسئولان است.

وي از کاهش 20 درصدي جرائم و تخلفات کارکنان نيروي انتظامي خبر داد و گفت: اين ناشي از آموزش ها و نظارت هاي تأثير گذار بوده و همواره تأکيد بر اين بوده که هر فرمانده مسئول آموزش و سرکشي از زير مجموعه خود است.

سردار اشتري گفت:ما مصمم هستيم که مشکلات معيشتي کارکنان نيروي انتظامي را حل کنيم و روحيه کارکان و انگيزه آنان را افزايش دهيم مخصوصا در اين استان که استان عملياتي و صعب المعيشه است.

وي در ادامه سخنان خود اقتدار توأم با رأفت و رحمت و مهرباني پليس را مورد تأکيد قرار داد گفت:آنجا که بحث درگيري با دشمن است به او امان ندهيم و با کساني که موجب سلب آسايش مردم هستند به شدت برخورد کنيم و با آن که به ما پناه مي آورد با روي گشاده و مهرباني و عدالت برخورد کنيم.

فرمانده نيروي انتظامي توجه به موضوعات عقيدتي را جدي دانست و عنوان داشت: ما معتقديم که سربازان ولايت و امام زمان هستيم، پس بايد از نظر اعتقادي محکم بوده و فضاي ديني را تقويت کنيم و با روحيه جهادي و توکل و توسل به خدا مأموريت خود را به بهترين نحو انجام دهيم و روز به روز اين روحيه را ارتقاء دهيم.

سردار اشتري ضمن ابراز رضايت از هماهنگي و همکاري فرماندهان، رؤساي عقيدتي و حفاظت اطلاعات اظهار اميدواري کرد،با همکاري و همدلي اين موفقيت ها افزايش يابد.

فرمانده ناجا در پايان با اشاره به ايام پيش رو ،چهارشنبه آخر سال و تعطيلات نوروز خاطر نشان کرد:فرماندهان،مسئولان و مديران بايد در تعطيلات و پس از ساعات اداري بيشتر فعال باشند و در راه وظايف خود حرکت کنند و خداوند پاداش اين جانفشاني ها را خواهد داد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *